Kundservice öppettider: Måndag – Fredag: Vi svarar inom 2 timmar.
2. Priser och betalning
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande mervärdesskatt (moms). Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid eventuella prisjusteringar från våra leverantörer, valutaförändringar eller felaktig information. Det totala priset för din beställning visas i kassan och inkluderar fraktkostnader, eventuella betalningsavgifter samt moms.
Betalsätt
Vi erbjuder följande betalningsmetoder via Klarna Checkout:
Klarna Faktura – Betala inom 30 dagar.
Klarna Konto – Delbetalning.
Kortbetalning – Visa, Mastercard
Banköverföring
Villkor för respektive betalningsalternativ finns tillgängliga i kassan.
3. Beställning
När du slutför din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Bekräftelsen innehåller information om produkterna, priserna samt fakturerings- och leveransadressen.
Om du upptäcker något fel i din orderbekräftelse, kontakta oss omedelbart på info@ekofamilia.se.
Observera:
Du måste vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande för att handla hos oss.
Genom att genomföra ett köp godkänner du våra köpvillkor och att ditt köp innebär ett betalningsansvar.
4. Leverans
Leveranstid
Normal leveranstid är 1-7 arbetsdagar. Beställningar lagda under helger skickas tidigast efterföljande måndag.
Fraktkostnad
-Fri frakt vid beställningar över 500 kr inom Sverige.
-49 kr för beställningar under 500 kr.
Leveransmetoder
Vi skickar beställningar via DHL eller PostNord beroende på paketets storlek och vikt. Paket levereras antingen till närmaste utlämningsställe eller direkt till din brevlåda.
Leveransförsening
Om en leverans försenas och vi inte har meddelat dig detta, kontakta oss på info@ekofamilia.se. Du har alltid rätt att häva köpet vid en leveransförsening. Vi förbehåller oss rätten att inte ersätta kunden vid förseningar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll.
5. Ångerrätt och returer
Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit din beställning.
Villkor för retur:
-Produkten ska returneras väl emballerad, i originalförpackning och i gott skick.
-Om produkten har hanterats mer än nödvändigt kan ett avdrag göras motsvarande produktens värdeminskning.
Vid nyttjande av ångerrätten sker återbetalning inom 30 dagar från det att vi mottagit varan.
Undantag från ångerrätt
Ångerrätten gäller ej för:
-Plomberade produkter som öppnats (t.ex. hygienartiklar).
-Specialtillverkade produkter.
-Varor med kort hållbarhet, exempelvis livsmedel.
6. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar heller inget ansvar för förseningar eller fel till följd av Force Majeure, t.ex. naturkatastrofer eller leverantörsproblem.
7. Personuppgifter och cookies
Vid beställning sparar vi nödvändiga personuppgifter för att fullfölja avtalet. Vi följer GDPR och du har rätt att begära ut, korrigera eller radera dina uppgifter.
Webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Mer information finns på Post- och telestyrelsens hemsida.
8. Tvist och lagval
Vid en eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). För boende i EU kan klagomål lämnas online via EU-kommissionens plattform: ec.europa.eu/consumers/odr.
Vid tvist gällande tolkning av dessa villkor tillämpas svensk lag.
9. Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.